Kampanie DSA, czyli jak działają dynamiczne reklamy w wyszukiwarce

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (Dynamic Search Ads) pozwalają zwiększyć wolumen zapytań generowanych przez reklamy tekstowe w Google. Wygenerowanie większego zasięgu i ruchu w kampanii DSA jest bardzo proste, jednak należy odpowiednio stworzyć i zarządzać taką kampanią, aby osiągnąć zadowalające wyniki.

Czym są dynamiczne reklamy w wyszukiwarce?

Kampanie DSA powstały na podobieństwo standardowych kampanii reklam tekstowych. Reklamy pojawiają się w tych samych miejscach w wyszukiwarce. Istotne są dwie różnice, które dotyczą słów kluczowych oraz tekstów reklamowych

Słowa kluczowe, a w zasadzie ich brak. W standardowej kampanii tekstowej należy do grupy reklam dodać słowa kluczowe w określonym typie dopasowania. Dodanie tych słów warunkuje wyświetlenie się reklamy w wyszukiwarce. Z kolei w kampanii Dynamic Search Ads dodanie słów kluczowych do grup reklam nie jest wymagane. Kierowanie odbywa się na podstawie dynamicznych celów reklam, dzięki którym dopasowywane są określone strony w witrynie do zapytań użytkowników. Jeżeli content na stronie odpowiada zapytaniu, które zostało wpisane w wyszukiwarce to dane zapytanie wygeneruje wyświetlenie reklamy.

Reklamy tekstowe z dynamicznie generowanymi nagłówkami odróżniają kampanie DSA od standardowych kampanii. W tradycyjnym typie kampanii należy manualnie zdefiniować trzy nagłówki, dwie linie opisu, wyświetlane ścieżki oraz końcowy adres strony docelowej. W DSA niektóre elementy reklamy, generowane są w sposób dynamiczny, a inne należy zamieścić samodzielnie. Te, które należy stworzyć samodzielnie to końcowy oraz wyświetlany adres strony oraz nagłówek. Już pewnie widzisz, że w standardowej wersji są 3 nagłówki, a w DSA jest tylko jeden? W reklamach dynamicznych nagłówek wstawiany jest dynamicznie z title strony i zajmuje miejsce przeznaczone dla trzech nagłówków.

Pamiętaj, aby przed włączeniem kampanii DSA upewnić się, że masz poprawnie ustawione title dla stron w witrynie!

Dwoma elementami reklamy dynamicznej, które należy uzupełnić samodzielnie jest Linia tekstu 1, która jest wymagana i opcjonalna Linia tekstu 2.

Optymalizacja kampanii DSA

Jest kilka technik optymalizacji dynamicznych kampanii w wyszukiwarce. Zanim jednak przejdziemy do omawiania tego aspektu musimy cofnąć się do struktury konta.

Struktura kampanii

Jeżeli masz już taką kampanię na koncie Gogole Ads to upewnij się czy struktura kampanii DSA została zaplanowana i wdrożona w sposób , który odzwierciedla podział wg określonych typów usług, kategorii, itp. Oceniając efektywność działań reklamowych jednymi z pytań będą „Które kategorie generują najniższy koszt konwersji?”, „Który produkt generuje najwięcej transakcji?”, „Którzy nie są skuteczni i generują wyłącznie koszt?”. Wrzucając wszystkie produkty to tzw. jednego worka utrudnią analizę skuteczności poszczególnych produktów, kategorii, producentów, itp. Odpowiednio zaplanowana struktura kampanii DSA uwzględniająca specyfikę danej branży pomoże przyspieszyć postęp optymalizacji, zwiększyć efektywność i osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe.

Wykluczające cele dynamiczne

Jeżeli wśród wybranych stron są również take, które należy wykluczyć i nie powinny być wykorzystywane jako landing page dla reklam – warto dodać wykluczające cele dynamiczne. Taką stroną może być np. karta niedostępnego produktu.

Negatywne słowa kluczowe

Wykluczenia słów kluczowych pozwalają wyeliminować wyświetlanie reklam dynamicznych dla dowolnych zapytań. System sam powiązuje treść zapytania z treścią strony. Niektóre z tych zapytań mogą okazać się mało skuteczne, inne nieadekwatne do promowanej oferty. Warto więc zaglądać do raportu wyszukiwanych haseł, aby zlokalizować jakie są to zapytania.

Posiadając listę negatywnych słów możemy dodać je do kampanii, blokując tym samym możliwość dalszej emisji reklam dla tych zapytań.

Zalety DSA

  • Zwiększenie zasięgu kampanii o nowe słowa kluczowe, które wcześniej mogły nie zostać uwzględnione w standardowych kampaniach tekstowych.
  • Tworzenie reklam tekstowych jest o wiele prostsze z uwagi na dynamicznie generowany nagłówek reklamy i adresy stron.
  • Stworzenie kampanii dla serwisów nawet z setkami podstron trwa zaledwie kilka minut.

Wady DSA

  • Brak kontroli nad zapytaniami generującymi ruch. Należy sumiennie pracować z raportem wyszukiwanych haseł, aby wyeliminować wyświetlenia i wejścia z zapytań, które nie mają związku z ofertą lub są nieskuteczne.
  • Brak optymalizacji nagłówków stron może obniżyć skuteczność reklam
  • Brak wdrożenia optymalnej struktury kampanii może spowodować generowanie większości ruchu przez kilka stron w witrynie, przez co inne mogą nie zostać odpowiednio sprawdzone pod kątem skuteczności.

Podsumowanie

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce to bardzo rozwiązanie warte uwagi w szczególności dla firm, które stale chcą zwiększać zasięg prowadzonych działań reklamowych. Odpowiednio zaplanowana kampania DSA przy równolegle prowadzonych tradycyjnych kampaniach tekstowych może okazać się strzałem w dziesiątkę. Kampania DSA odkryje przed Tobą nowe słowa kluczowe, wskaże które strony konwertują, odciąży w tworzeniu reklam i realnie wpłynie na zwiększanie udziału reklam marki w wyszukiwarce.

Related Posts