Google CSS. Do -20% niższe CPC dla reklam produktowych

Obecnie reklama online jest nie tylko niezbędna, ale także wyjątkowo konkurencyjna i kosztowna. Każdy procent oszczędności i optymalizacji może przynieść znaczące korzyści, szczególnie gdy chodzi o reklamy produktowe. Dowiedz się jak obniżyć koszty CPC (za kliknięcie) dzięki Google CSS (Comparison Shopping Services). Poznaj strategie, które pomogą Ci zaoszczędzić, co przełoży się na wyższą rentowność i bardziej efektywne kampanie produktowe.

Co to jest Google CSS i jaka jest jego rola?

Google CSS, czyli Comparison Shopping Service, to usługa porównywania cen oferowana przez Google, która umożliwia e-sprzedawcom promowanie swoich produktów w wynikach wyszukiwania Google. CSS to rozwiązanie, które pozwala na prezentację reklam produktowych w sposób efektywny i atrakcyjny dla klientów, zarówno tych, którzy poszukują konkretnego produktu, jak i tych, którzy dopiero rozważają zakup.

Google CSS wprowadziło zdrową konkurencję i stworzyło nowe możliwości dla reklamodawców na rynku reklam produktowych. Przed pojawieniem się CSS, Google Shopping było niekwestionowanym liderem w branży reklam produktowych, co było powodem zarzutów ze strony Komisji Europejskiej, która nałożyła na Google sankcje za promowanie własnych usług na niekorzyść konkurencji. Umożliwienie reklamowania dla alternatywnych CSS miało na celu stworzenie równych warunków dla różnych dostawców tego typu usług. W Polsce certyfikowane przez Google i jednocześnie wiodące agencje świadczące usługi CSS to m.in. Verseo, Sempai oraz Sembot, które cieszą się dużym uznaniem i popularnością.

Rola Google CSS polega nie tylko na umożliwieniu prezentacji swoich produktów, ale także na obniżeniu kosztów reklam. Otwarcie konkurencji między różnymi CSS przekłada się na niższe stawki CPC, co jest korzystne dla reklamodawców, dając im możliwość osiągnięcia lepszych wyników przy mniejszych kosztach. Dodatkowo alternatywne CSS wprowadzają różnorodność i nowe strategie reklamowe, co z kolei zwiększa widoczność i szansę na sukces na rynku e-commerce.

Jak działa usługa CSS?

Sprawdź, jak krok po kroku realizowana jest usługa CSS dla właścicieli sklepów internetowych:

  • Znalezienie partnera z certyfikowaną usługą CSS – pierwszym krokiem dla e-sprzedawców jest znalezienie partnera z certyfikatem CSS. Taki partner jest swego rodzaju pośrednikiem pomiędzy sprzedawcami a platformą reklamową Google. Certyfikowane CSS spełniają wymogi techniczne i jakościowe Google, co jest niezbędne do korzystania z tej usługi.
  • Tworzenie konta w Google Merchant Center – partner CSS tworzy oddzielne konto w Google Merchant Center dla każdego reprezentowanego sklepu internetowego. Dzięki tym kontom możliwe jest przesyłanie danych o asortymencie sklepu oraz zarządzanie kampaniami produktowymi w imieniu sprzedawcy.
  • Przesyłanie danych o produktach – kolejnym krokiem jest przesłanie danych o produktach, które sprzedawcy chcą promować. To obejmuje informacje, takie jak tytuły, opisy, ceny i dostępność produktów.
  • Licytacja stawek CPC – reklamodawcy korzystający z Google CSS uczestniczą też w licytacji stawek CPC. Licytacje te określają, ile reklamodawcy są gotowi zapłacić za każde kliknięcie ich reklamy. Wysoka jakość danych produktowych i konkurencyjna oferta mogą wpłynąć na osiągnięcie niższej stawki CPC.
  • Kliknięcia i przekierowanie do witryn sklepów online – ostatnim etapem jest wyświetlenie reklam i wyeksponowanie produktów w wyszukiwarce Google. Kiedy użytkownik przegląda wyniki wyszukiwania i kliknie reklamę produktową, zostaje przekierowany do witryny sklepu online. Tutaj może dokładnie zapoznać się z informacjami na temat produktu i podjąć decyzję o zakupie.

Zalety korzystania z Google CSS

Korzystanie z usługi Google CSS niesie ze sobą szereg istotnych korzyści zarówno dla sprzedawców e-commerce, jak i reklamodawców. Przekonaj się, dlaczego warto zainwestować w tę usługę:

  • Niższe stawki CPC – w odpowiedzi na naciski ze strony Komisji Europejskiej, Google aktywnie zachęca inne usługi CSS do dołączenia do swojej platformy Google Zakupy. Dzięki temu reklamodawcy korzystający z alternatywnych usług CSS mogą mieć niższe opłaty CPC za reklamy. Za tą obniżką stoi fakt, że kliknięcia z usług innych niż Google Zakupy nie są obciążone dodatkową marżą technologiczną.
  • Większa konkurencja – wprowadzenie większej rywalizacji w branży usług CSS wywołało pozytywny wpływ na rynek reklam produktowych. Dzięki tej zmianie reklamodawcy zyskali więcej możliwości kontrolowania wydatków oraz optymalizowania efektywności swoich kampanii. Pobudzona konkurencja skłania dostawców CSS do proponowania korzystniejszych warunków, co może skutkować dalszym obniżaniem kosztów reklam.
  • Różnorodność reklam – Google CSS wprowadza większą różnorodność reklam w wynikach wyszukiwania Google. Reklamodawcy mają szerszy zakres możliwości, jeśli chodzi o prezentację produktów, opisy, zdjęcia itp. To z kolei przyciąga uwagę konsumentów, którzy mają dostęp do bardziej atrakcyjnych ofert.
  • Większa widoczność – reklamy produktowe promowane za pośrednictwem Google CSS mają większą szansę na wyświetlenie się w wynikach wyszukiwania i zbudowanie wysokiej widoczności wśród potencjalnych klientów.

FAQ – często zadawane pytania dotyczące Google CSS

Ile kosztuje usługa CSS?

Opłaty za korzystanie z Google CSS mogą różnić się w zależności od wybranego dostawcy CSS oraz umówionych warunków. Mogą one dotyczyć kosztów wsparcia technicznego, nadzoru nad kampaniami, a także potencjalnej prowizji od ceny za kliknięcie w reklamę.

Jak Google CSS wypływa na widoczność reklam produktowych?

Google CSS powoduje, że Twoje reklamy produktowe osiągają dużo wyższą widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu możesz pozyskiwać dużo więcej kliknięć, a co za tym idzie zwiększyć sprzedaż w sklepie.

Czy mogę korzystać z wielu usług CSS?

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać z kilku usług oferowanych przez różnych dostawców CSS. Każda firma możesz zaproponować Ci inną strategię i odmienne warunki, co może być korzystne dla Twojego sklepu internetowego. 

Czy opłaca się skorzystać z usług CSS, jeśli już korzystam z Google Shopping?

Korzyści innych usług CSS, gdy już używasz Google Shopping, są zależne od różnych elementów, takich jak skuteczność aktualnych kampanii, budżet, cele biznesowe i marketingowe oraz konkurencja na rynku. Zastosowanie CSS innych niż Google może zapewnić Ci dostęp do konkurencyjnych cen za kliknięcie i rozszerzyć widoczność reklam, jednakże wymaga to także właściwej obsługi.

Related Posts