Elastyczne reklamy w wyszukiwarce

Elastyczne reklamy tekstowe to sposób na zautomatyzowanie optymalizacji oraz tworzenia wielu wersji reklam na potrzeby kampanii w wyszukiwarce Google. Jeżeli nie masz jeszcze w swojej kampanii elastycznych reklam to pośpiesz się, bo 30 czerwca 2022 roku będzie to jedyny sposób tworzenia reklam w wyszukiwarce.

Rozszerzone reklamy, a reklamy elastyczne

Wygląd rozszerzonych reklam w wyszukiwarce i reklam elastycznych nie różni się niczym. Maksymalnie mogą wyświetlić się trzy nagłówki, dwa teksty opisu oraz wyświetlany adresu strony wzbogacony o opcjonalną Ścieżkę 1 i Ścieżkę 2.

Różnica pomiędzy tymi dwoma typami reklam widoczna jest w panelu reklamowym, w którym tworzone są owe reklamy. Dodawane są te same elementy reklam, ale w nieco inny sposób, bo wiem w rozszerzonych reklamach tekstowych wszystkie elementy, które zostaną uzupełnione wyświetlą się dokładnie w ten sposób, w tej kolejności. W elastycznych reklamach w wyszukiwarce można dodawać więcej wariantów Nagłówków i Tekstu opisu, a w dodatku mogą one pojawiać się w różnych miejscach i wielu różnych kombinacjach. Powoduje to możliwość otrzymania wielu różnych wariantów reklam w ramach jednego szablonu reklamy elastycznej. Brzmi dobrze? Zobacz poniżej różnicę w tworzeniu tych reklam w panelu Google Ads.

Elementy rozszerzonej reklamy tekstowej

Elementy elastycznej reklamy w wyszukiwarce

Zalety reklam elastycznych

  • Dopasowanie do urządzenia użytkownika. Dopasowanie do szerokości ekranu pozwala wyświetlić optymalną długość tekstu reklamowego.
  • Większa trafność
  • Większy udział w aukcjach reklam
  • Oszczędność czasu. Wystarczy podać wiele kombinacji i Google sam przetestuje ich skuteczność.
  • Nagłówki teksty mogą nawiązywać do fizycznej lokalizacji użytkowników lub miejsc, którymi się interesują.
  • Więcej kliknięć (z uwagi na większy udział w aukcjach reklamowych)

Jak stworzyć reklamę elastyczną w wyszukiwarce?

Podaj maksymalnie 15 wersji nagłówków i 4 teksty opisu. Algorytmy Google zautomatyzują proces optymalizacji wariantów w treści reklamy, testując kombinacje w celu wybrania najskuteczniejszych wariantów. Do każdej reklamy Google wybierze maksymalnie 3 nagłówki oraz 2 teksty reklamy.

Dodane elementy reklamy (nagłówki i teksty) będą wyświetlać się losowo na różnych miejscach. Oznacz to, że nagłówek reklamy może znaleźć się na jednym z trzech miejsc. Identyczna sytuacja ma miejsce w przypadku tekstu opisu.

Google zaleca umieszczenie minimum jednej reklamy elastycznej w jednej grupie reklam. Maksymalnie w jednej grupie mogą być 3 takie reklamy.

Nagłówek lub Tekst, w określonym miejscu.

Jeżeli chcesz, aby wskazany przez Ciebie nagłówek czy tekst wyświetlił się na konkretnym miejscu to przypnij go jako Nagłówek 1, 2 lub 3 czy też Tekst 1 lub 2. Wystarczy kliknąć w „pinezkę widoczną na screenie poniżej. Nie jest to wymagana opcja, ale pozwala na kontrolę wyświetlania poszczególnych tekstów na swoich miejscach. Przykład wdrożenia pinezek dla nagłówków widoczny jest w powyższym przykładzie tworzenia reklamy elastycznej.

Related Posts