Co to jest automatyczne tagowanie?
Jest to funkcja, której celem jest zautomatyzowane dodawanie konkretnych parametrów do adresów URL. Wykorzystanie automatycznego tagowania ułatwia analizowanie wyników m.in. kampanii Google Ads w Google Analytics.
Jak działa automatyczne tagowanie?
Po włączeniu automatycznego tagowania system reklamowy do każdego adresu URL dołączy identyfikator kliknięcia Google Click Identifier ( tzw. GCLID). Dzięki tym parametrom wiemy, która reklama, słowo kluczowe, rozszerzenie reklam, itp. – wygenerowały kliknięcie prowadzące do strony internetowej.
Jak włączyć automatyczne tagowanie w Google ads?
Po zalogowaniu się do konta reklamowego, wejdź w Ustawienia znajdujące się w pionowym menu po lewej stronie, a następnie przejdź do Ustawień konta. W kolejnym kroku sprawdź czy pole „Dodaj tag do adresu URL, który klikają użytkownicy w reklamie” jest zaznaczone. Po zaznaczeniu i zapisaniu, automatyczne tagowanie będzie już włączone, a dane zaczną pokazywać się w Google Analytics.
Co jeżeli nie włączę automatycznego tagowania?
W przypadku braku aktywnego automatycznego tagowania na koncie Google Ads dane z kampanii reklamowej są raportowane jako (not set). Warto więc włączyć te funkcję na swoim koncie, aby mieć do dyspozycji bardziej rozbudowane raporty.