Automatyczne tagowanie kampanii Google Ads

Co to jest automatyczne tagowanie?

Jest to funkcja, której celem jest zautomatyzowane dodawanie konkretnych parametrów do adresów URL. Wykorzystanie automatycznego tagowania ułatwia analizowanie wyników m.in. kampanii Google Ads w Google Analytics.

Jak działa automatyczne tagowanie?

Po włączeniu automatycznego tagowania system reklamowy do każdego adresu URL dołączy identyfikator kliknięcia Google Click Identifier ( tzw. GCLID). Dzięki tym parametrom wiemy, która reklama, słowo kluczowe, rozszerzenie reklam, itp. – wygenerowały kliknięcie prowadzące do strony internetowej.

Jak włączyć automatyczne tagowanie w Google ads?

Po zalogowaniu się do konta reklamowego, wejdź w Ustawienia znajdujące się w pionowym menu po lewej stronie, a następnie przejdź do Ustawień konta. W kolejnym kroku sprawdź czy pole „Dodaj tag do adresu URL, który klikają użytkownicy w reklamie” jest zaznaczone. Po zaznaczeniu i zapisaniu, automatyczne tagowanie będzie już włączone, a dane zaczną pokazywać się w Google Analytics.

Co jeżeli nie włączę automatycznego tagowania?

W przypadku braku aktywnego automatycznego tagowania na koncie Google Ads dane z kampanii reklamowej są raportowane jako (not set). Warto więc włączyć te funkcję na swoim koncie, aby mieć do dyspozycji bardziej rozbudowane raporty.

Related Posts