Specyfikacje reklam graficznych, które swoje zastosowanie znajdują w kampaniach sieci reklamowej Google zmieniają się co jakiś czas. Zmiany te między innymi wiążą się z postępem technologicznym. Chodzi tu głównie o zmiany i trendy tworzenia stron internetowych czy aplikacji, tworzenie ekranów (PC, Tablet & Mobile) o coraz większych rozmiarach. Na przestrzeni lat mniejsze formaty reklamowe wyświetlane niegdyś na niewielkiej wielkości monitorach wyparte zostały przez większe formaty z uwagi na postęp technologiczny. Warto dodać, że poniższa lista jest aktualną listą w roku 2021.
Jeżeli chcesz upewnić się, że są to dane aktualne – zachęcamy do zapoznania się z aktualną specyfikacją w supporcie Google, gdzie znajdziesz:
Reklamy Kwadratowe i prostokątne
- 200 × 200 Mały kwadrat
- 240 × 400 Pionowy prostokąt
- 250 × 250 Kwadrat
- 250 × 360 Potrójny szeroki ekran
- 300 × 250 Baner śródtekstowy
- 336 × 280 Duży prostokąt
- 580 × 400 Netboard
Reklamy typy Wieżowiec
- 120 × 600 Wieżowiec
- 160 × 600 Szeroki wieżowiec
- 300 × 600 Reklama na pół strony
- 300 × 1050 Pionowy
Długi baner reklamowy
- 468 × 60 Baner
- 728 × 90 Długi baner
- 930 × 180 Górny baner
- 970 × 90 Powiększony długi baner
- 970 × 250 Billboard
- 980 × 120 Panorama
Reklamy na urządzenia mobilne
- 300 × 50 Baner na urządzenia mobilne
- 320 × 50 Baner na urządzenia mobilne
- 320 × 100 Duży baner na urządzenia mobilne
Ponadto niektóre rozmiary reklam dostępne są tylko regionalnie. W Polsce mamy trzy takie rozmiary: 750×100, 750×200, 750×300